פרסום בעיתון מביא אתו כמה וכמה יתרונות שלא ניתן להתעלם מהן. היתרון הראשון הוא גודל התפוצה- קהל יעד רחב יותר ממה שניתן היה לחשוב עליו אך לפני כמה שנים. מדובר בקהל איכותי, יודע קרוא וכתוב, סקרן ופתוח בדרך כלל להתנסויות חדשות. לכן ניתן לומר כי פרסום בעיתון מגיע בהכרח לקהלי יעד איכותיים. את התוצאות של הפרסום בעיתונים ניתן לראות במהירות יחסית, בצורת עלייה מתמדת במכירות, תוצאה של עלייה בחשיפה של המודעה.
יתרון נוסף של פרסום בעיתון טמון בכך שהפרסומת היא בלתי ניתנת למחיקה או להעברה. פרסום בטלוויזיה ובאינטרנט הוא קל למעקף. לחילופין, ניתן פשוט להעביר ערוץ בעת הפרסום. בפרסום בעיתון, לעומת זאת, המודעה נמצאת שם – כדי להישאר. כל זמן שהקורא מחזיק בעיתון, קיים סיכוי סביר שהוא יגיע גם למודעה הרלבנטית. לעיתים אף קורה שקוראים המעוניינים במוצר או בשירות שהמפרסם מוכר, פשוט שומרים את המודעה. לעיתים המודעה משמשת ליצירת זיכרון כתוב כמו פרסום מודעת אבל ואז מעבר לפרסום, נוצר למעשה דף הנצחה שישמר לנצח.
יתרון שלישי, פרסום ברדיו, טלוויזיה, אינטרנט, הן קצרות יחסית וכן קל יותר להיות בהיסח דעת שהן משודרות. במודעה בעיתון קל יותר לפרסם פרטים אינפורמטיביים רחבים, וזה הופך את המודעה להרבה יותר יעילה. בנוסף יש אפשרות להשתמש באלמנטים שונים, פונטים, איורים, תמונות, ציורים, כל אלה הופכים את המודעה להרבה יותר אפקטיבית עבור הקורא.
מתחכמים כדי להגיע אל הלקוח
לפרסום בעיתון יש טכניקות מתוחכמות ביותר כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר. קודם כל יבחר המפרסם את העיתונים שמתאימים לקהל היעד הרצוי ולאחר מכן את המיקום הנכון בתוך העיתון בהתאם לקהל המטרה שנבחר (מגזין ספורט למוצר ספורטיבי, מגזין נשים למוצרי איפור וכו').
כתבות פרסומיות – מודעות פרסום שנראות ככתבה לכל דבר. אדם שלא מכיר את המקצוע לא יבחין בין כתבה מוזמנת ויח"צנית של משרד הפרסום לבין כתבה עיתונאית אובייקטיבית. כדי שלא להיכשל בהטעיית הצרכן התמים חויבו המפרסמים בצורה זו לכתוב באותיות הנראות לעין כי זוהי כתבה פרסומית.
מודעות מכירה – מודעות עמוד שמופיעות במוספי העיתון ובמקומונים ובהם מפרסמים על מבצעי מכירות. בדרך כלל ישתמשו בטכניקה זו חנויות למוצרי חשמל, רהיטים, תאורה, בניה ועוד.
מודעות סטריפ – מודעות רוחב שנמצאות בתחתית העמוד ומופיעות לכל רוחב העמוד ובו יימצא סלוגן או מסר ברור וחד של החברה המפרסמת.
מודעות תזכורת – מודעות בעלות נוסח קבוע, בדרך כלל במיקום קבוע והם קטנות ולא בולטות מאוד. תפקידן לתזכר את קורא העיתון באופן קבוע ולקבע את הידיעה כי במידה ויצטרך לאותו פרסום, ידע היכן למוצאו.
מודעות תדמית – מודעות שפונות באופן עקיף אל הלקוח. בדרך כלל, הן מתארות את יתרונות המוצר ומשבחות אותו ואינן מציעות באופן ישיר קנייה של מוצר.
עיתונות מקומית – העיתונים המקומיים משמשים ככלי פרסום למוצרים שמשווקים בצורה נקודתית ומקומית. גם בעיתונות המקומית יש צורך להתאים את הפרסום לקהל היעד ולבדוק את אופיו של העיתון.